dinsdag 7 juli 2015


Dag 14 Maandag 29 juni.





Een lange reisdag vandaag van Scottsdale naar LA, 611 km.

We staan om 5.00 uur op,vliegen onder de douche en dan naar ontbijt.
Hier ook weer een zeer uitgebreid ontbijt, wij kunnen er weer even tegen.

We checken uit en rijden om 6.40 uur weer weg.
In de planning ligt Joshua Tree. maar om 6.40 uur is het al behoorlijk warm 35 gr, niet normaal meer!



Vandaag zegt de teller dat we er 4900 km op hebben zitten.

Om 8.10 uur nemen we even een stop,we komen op een prachtige schone stopplaats,zien mooie cactussen.





Ik waag me er toch even aan om buiten het muurtje te komen, wie weet zie ik een slang, maar nee niets gezien.




Ahhh deze zat dus ook in een hete auto, moeders was even met zoontje naar het toilet en ik dacht zal toch eens even in de smiezen houden hoelang ze weg blijft,  maar duurde niet lang met paar min was ze terug, poehh gelukkig maar!


Ja is nog wel een ritje.

We houden verschillende stops,auto wil ook drinken en wij ook, dorst, dorst dorst.





Hier even een lekker mok/beker ice mocca koffie gehaald en my oh my wat was ie lekker!!!








Er was hier een fijne picknick tafel in de schaduw wil niet zeggen dat het lekker koel was integendeel maar oke koffie met een peukie altijd lekker, de rokers onder ons snappen dat wel. whaha.

Dan moet toch de reis weer verder een beetje saai vind ik wel.Als je dan vergelijkt met van de week dat we door zulke mooie landschappen hebben gereden is er hier geen ene .... aan.




Hoewel we rijden door de Sonora Desert en zien toch weer even iets moois.









De temp stijgt en inmiddels is het 40 gr.




Daar zijn we weer terug ,waar we begonnen zijn, Californie.





Een klein regenbuitje zodra we Californie komen binnen rijden, je zou zo je auto uitstappen en een regendansje willen doen, maar dat doen we maar niet we rijden gewoon verder.

Daarna nog een keer een stop houden.








Een prachtige plek om even een pauze te houden.


We rijden eerst naar Palm Springs, en komen een windmolen park tegen, mijn hemel niet 1 niet 2 niet 3 maar we denken wel 1000.








En zo nog veeeel meeerrrrr.







Ja en dan rij je door Palm Springs we kijken elkaar aan en denken hetzelfde, wat is hier nou zo bijzonder aan? Wij weten het niet, winkeltjes,we rijden door en hebben het wel gezien, door karren en wegwezen weer.

Komen dichter bij LA en wordt drukker, veeeel drukker.



Nu lijkt het hier nog wel mee te vallen,maar later blijkt dat wanneer je LA in wilt of uit je altijd in een file terecht komt.

Uiteindelijk komen we aan het bij Hotel,was even zoeken maar oke we zijn er dan eindelijk.
De auto wordt naast het hotel geparkeerd ook hier staan kereltjes die je auto wegzetten.

We halen de hele reutemeteut uit de auto want we zullen hier 2 nachten blijven.

We komen het hotel binnen en er bekruipt me een naar gevoel , donker,en voelt gewoon niet fijn.


Hotel Figueroa,












We checken in,geen ontbijt,geen koffie op de kamer,(wel een koelkastje) auto parkeren 30 dollar per nacht, nu is dat in de hele stad overal en schijnt een normale prijs te zijn.


Lobby,donker ook al zou je het niet zeggen de hele dag branden overal de lichten, ja dat moet ook wel in een Harry Potter Hotel zoals Theo het noemde.


Het is oud en nog ouder gemaakt,beetje morrocon style.

We krijgen de sleutel en gaan naar onze kamer, doen de deur open, kijken elkaar weer aan en denken....... what the ...... is this.

De koffer konden we al nergens kwijt,we kijken rond,het raam??? Uitzicht???
Ik zeg er is niet eens een wastafel joh,trek een kastdeur open en jahoor daar is ie de wastafel  in een kast.





Wastafel achter de deurtjes.


We voelen ons hier niet fijn en ik wordt een beetje pissig, en denk g *&^$&* het lijkt wel een veredelde bezemkast , ik blijf hier echt niet 2 nachten slapen.
We gaan naar beneden en klagen flink bij de frontdesk binnen no-time kwam de manager erbij, Theo heeft even netjes gezegd dat we dit niet pikken dat ze ons in zo'n bezemkast zetten.

1000 excuses en we krijgen een andere kamer, joepieee wij blij.Haal je spullen maar op, kom naar beneden en dan krijgen jullie de sleutel van de andere GROTERE KAMER MET UITZICHT !!!!!!!!

We gaan weer met goeie moed naar boven, donkere gangen ieuwww creepy,








Doen de deur open en denken, nou zal maar even niet zeggen wat we denken.

 Het is inderdaad wat groter,maar daar heb je dan ook alles mee gezegd, uitzicht?? Kijk zelf maar!


Is verdorie net of je in de bajes van Vught zit,daar hebben ze volgens mij nog een beter uitzicht!

Oke nu de kamer dan zal even een rondje geven.








Prima bed hoor, beetje hoog voor een meid van 1.55 hadden er gerust een trapje bij mogen geven whahah,was ff klauteren voor me.


En dus hebben we hier 2 nachten mogen slapen.De 1e nacht rot geslapen voelde me zo .... hier in het hotel,en waren dus ook niet van plan om de volgende dag hier te blijven,nee gewoon lekker de boel verder verkennen.

LA is druk, smerig,we zaten in Downtown, niet leuk,weinig winkels en ontzettend veel irritante zwervers, vloekend en schreeuwend over straat,ook overal politie, op motor/auto en op de fiets,security op elke hoek van de straat,nee mijn stad is het niet.














We gaan s'avonds eten bij Denny's dat is vlakbij het hotel, we hebben niet veel honger en nemen een klein hapje.

Daarna tijd om terug te gaan naar het ozoo gezellige hotel,ik spreek mensen aan in de lift en vraag wat hun ervan vinden de meningen zijn verdeeld de een vind het super en de ander vind het helemaal niks, ja en wij horen bij de laatste.

Ik jump in mijn bed,


en probeer maar te slapen, veel herrie in de stad,sirenes hoor je regelmatig, uiteindelijk toch in slaap gevallen.


Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Jammer van het flut hotel. Als ik dit lees ben ik blij dat wij eind van de maand in een buitenwijk(Buena Park) zitten.

    BeantwoordenVerwijderen