maandag 6 juli 2015


Dag 12  Zaterdag 27 juni.

Wij zijn


We staan om 5.45 uur op,koffie drinken, rondje badkamer en om 7.00 uur naar het ontbijt in het motel.(inbegrepen bij de prijs).

Dan rijden we weg bij motel om 7.40 uur.
Onze auto is een beetje ons 'huis'geworden.



En omdat het zo gezellig is, hebben we af en toe een 'mee rijdster' ze begint ineens te ouwehoeren over handsfree bellen en 


er wordt een heel verhaal verteld,zeg je iets onnozels zegt ze,i don't understand you,dan zegt ze CANCEL dat moet je dan roepen, dussss ik hoor met enige regelmaat CANCEL roepen in de auto.Nou dat gaat dan goed, zegt oke goodbye en weg is ze. 
Maar soms lukt het niet zo goed,en Theo blijft dan roepen CANCEL, CANCEL,en als het dan iets te lang duurt en ze blijft, dan hoor ik,Theo roepen
En blijf nou wegggggg, daar is ze het niet mee eens zegt dan what did you say? hiihiih ik lig compleet in een deuk, ja soms is ze wel een irritante tante.Heerlijk zo'n super de luxe auto maarja wat heeft het voor nut dit soort dingen, ik denk maar zo zal dan toch wel ergens goed voor zijn.

Maar oke we gaan maar weer verder met onze reis.Het wordt weer een warme dag om 9.10 uur is het alweer 30 gr.

We zien weer veel leuke en mooie dingen onderweg.


Zo wonen nu dus de Navajo Indianen.In the middle of nowhere.












We komen in de buurt van de Grand Canyon, maken nog even een stop, om wat te drinken te halen.






Na onze pitsstop stappen we weer in en gaan verder.


yeeeh we komen in de buurt hoor.





We rijden binnen en het genieten kan gaan beginnen,even naar het visitor center voor de park-map.Het is druk bij het visitor center en we moeten even en rondje rijden om een parkeerplek te vinden.

Grand Canyon is een van de zeven wereldwonderen. Het is een diep ravijn dat in ruim 6 miljoen jaar tijd door de Colorado Rivier is gevormd.


De Grand Canyon is 446 km lang,ongeveer 29 km breed en meer dan 1500 meter diep.
De Canyon is tussen de 1500 en de 2700 meter boven zeeniveau.
Het Kaibab Plateau in het noorden is 365 meter hoger dan het Coconino Plateau in het zuidelijke gedeelte.

We gaan aan het rijden en er zijn verschillende vieuwpoints waar we stoppen en gaan genieten.








En hier kun je gewoon geen genoeg van krijgen.











Je weet gewoon niet welke kant je op moet kijken, aan alle kanten is het zo adembenemend mooi.

















We gaan met een shuttle mee om verder in het park te kunnen, want met de eigen auto mag en kan je niet meer overal terecht,( vroeger dus wel, ik de loop dan de jaren toch wel wat veranderd niet qua natuur maar qua regels)

Werkt erg goed met de shuttle,je kunt in en uit stappen bij verschillende haltes, je stapt uit, gaat wandelen,de bus rijdt verder,je kunt blijven zolang je wilt, en elke 10 tot 15 min komt er weer een bus naar de volgende halte en zo kun je maar door doen.















Hier kun je op de uitkijktoren.


Hier kun je dus met de bus mee naar mooie vieuws.

We gaan nog wat aan de wandel, komen mensen tegen met een hondje in de rugzak nou das ook een idee.


We komen ook ontzettend veel cactussen tegen.Groot en mooi.



En weer aardige mensen die vroegen zal ik een foto van jullie maken? Nee hoor, hoor ik Theo zeggen, maar ik,ik roep yesss please!

Ik ga niet meer foto's plaatsen voor ons is het overweldigend en verveelt het niet, maar voor anderen is het misschien allemaal dezelfde tralalalal,

Oke toch nog een mooie, vind ik dan toch.


We gaan terug naar het visitor center, kijken een film over de Canyon, en gaan na afloop een koffie halen, de meeste schaduwplekjes zijn bezet en dus maar even op een muurtje gaan zitten.


Na al dit wonderschoon,en zeer onder de indruk, want indrukwekkend blijft het, gaan we richting Hotel.

Het is behoorlijk warm 35 gr.
Hotel ligt net buiten de Grand Canyon,en we zijn er eigenlijk vrij snel.

Inchecken gaat trouwens overal lekker vlot.








Red Feather Lodge/ Grand Canyon South Rim.
Een prima mooi schoon hotel.
Na het inchecken zoeken we even de was ruimte op om een wasje te draaien.








 Fijn alles weer schoon en fris.

De kamers waren ook prima in orde.














Daarna zijn we bij Wendy's wat gaan eten dat was 3 min lopen, nu ben ik niet zo kapot van Wendy's maar oke soms heb je geen keus, trouwens Theo zijn salade was erg lekker, ik een hamburger kids meal.








Lobby van het hotel.


Hier kon je ook gratis koffie en of thee halen.

Het is weer mooi geweest voor vandaag, maar wat hebben wij genoten, ik kan het niet vaak genoeg zeggen,je weet niet wat je ziet en overkomt zoveel moois!

Moe maar heel erg tevreden en blij gaan we slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten