maandag 6 juli 2015


Dag 11  Vrijdag  26 Juni.




Dit was niet aan de orde!
We staan om 5.00 uur op.

Ik zet een bak leut, en we maken ons wederom klaar,om 6.00 uur kunnen we naar het ontbijt,normaal gesproken krijg ik s'morgens vroeg niets door mijn keel, maar nu lukt het aardig.

Een zeer uitgebreid ontbijt (wat inbegrepen is)
met ei, worstjes,jam, melk, jus,koffie, thee,cakes, fruit,brood, muffins, nouja vanalles voor iedereen wel iets.
Het heeft ons gesmaakt.

Om 6.35 zijn we klaar en rijden we weer weg.
De temp is 20 gr heeeerlijk, ramen open en gaan met die banaan.








Onze miep doet het lekker en wijst ons goed de weg!

Na verloop van tijd wil de auto drinken en wij ook, dus we maken een stop.





Nadat de auto weer vol is en wij ook gaan we weer op pad.

Rijden van Albuquerque ( NM) naar Canyon De Chelly ( Arizona).371 km.

Komen om 10.45 uur aan in Canyon de Chelly, (spreekt het uit als sjee hihi,is spaans) 

Je zit hier echt tussen de Native Americans.






We halen weer een park-map bij visitor center en we kunnen weer op pad.








Hier beneden wonen nog altijd Indianen,ze hebben hun eigen "groente tuintje" nouja oke ze verbouwen nog van alles,schijnt vruchtbare grond te zijn, ook staan ze op de parkeerplaatsen met stalletjes of met de auto om hun zelf gemaakte cd's ,kettingen, oorbellen, en allerhande andere zooi te verkopen.Ik geloof eerlijk gezegd dat er geen hond is die wat koopt!!!! ( ik heb maar geen foto gemaakt vond het nogal brutaal om ze op een foto te zetten en niets te kopen, kun je niet maken he? )

Het is een prachtig park, was er niet druk, en hebben genoten.








Whiehooooo!!!!


De paarden langs de kant van de weg.Geen hek niks, nada.


Ach ja als je er dan toch tussen zit, dan maar deze tooi ook.








Wij vinden het een mooi park en ik denk dat je deze zeker niet mag missen tijdens de rondreis.


Even genieten en tot je door laten dringen,het hoe en wat.






Wie wil hier nu eigenlijk wonen? 
Ik denk, ik niet!





Na hier opnieuw te hebben genoten gaan we weer weg,op naar Goosenecks  NP,zo'n 195 km verder, inmiddels is het 12.25 uur en het is 35 gr. 

Onderweg een stop gemaakt wat drinken gehaald.Je ziet echt dat je hier tussen de Native Americans zit,er is bijna geen blanke te zien.


Ja als je geen plek meer hebt IN de auto ga je gewoon OP de auto zitten, hmm nou ja in de bak dan!!



Theo een GROTE COLA en ik een kleine.



We komen Goosenecks binnen rijden en betalen 5 dollar, dit is een State Park.



We parkeren de auto, en gaan enorm genieten,overweldigend dit,op sommige plekken ondanks de hitte die er is, krijg je soms kippenvel.

Goosenecks ligt aan de zuidelijke grens van Utah en ligt diep Meander (meander betekent lus) van de rivier San Juan, deze rivier stroomt 8 km lang door gebied dat in vogelvlucht maar 1.6 km breed is.
De San Juan dwong meanders uit te snijden die tot 300 meter diep zijn, terwijl het omringende landschap langzaam oprees.






Gelukkig staat Theo hier voor een rots!!!!
Of lijkt het maar zo??

















Hier nog even een filmpje van You Tube, zodat je enig idee krijgt hoe het is!




Daar zitten we dan, alles eens op ons laten inwerken!



Na hier toch even te hebben gezeten en ontzettend hebben genoten moeten we toch weer verder.

We gaan richting Monument Valley.

Komen langs Mexican Hat Rock.







Stappen ff uit de auto maken een foto en zijn weer weg.






En onderweg weer de meest mooie gekleurde rotsen.
We komen steeds dichter bij Monument Valley.










We komen aan, staan in de rij,(vroeger kon je hier gewoon binnen rijden) dan het loketje, 20 dollar please! 
Ja 

Wat doen we? Ik zeg zijn ze gek? alleen voor het parkeren? Dan moet je nog met een tour mee van zoveel dollar,(gelukkig hier al eens eerder geweest en konden we dit overslaan),
ik vind dit toch een beetje geldklopperij, dat ze geld vragen voor een tour oke, maar parkeergeld?Dat hebben we nog nergens meegemaakt.

Dus we gaan verder en maken onderweg nog de nodige foto's. 


















Dit ligt in Navajo Reservaat,en de Navajoos willen grof geld verdienen denk ik.

We rijden verder en zien nog El Capitan,deze oude vulkaan heeft zijn naam gekregen van Kolonel Kit Carson.Carson werd in 1863 door de VS naar het gebied van de Navajo gestuurd om een einde te maken aan de plundertochten van de Indianen.(wij hadden net ff een iets andere route en kwamen deze later tegen).




Na dit op de foto te hebben gezet gaan we richting Motel in Kayenta.



Het ligt een beetje afgelegen van de eetgelegenheden en dus moeten we straks weer even in de auto op zoek naar een Restaurant.






Ook hier is het ons goed bevallen.Overnachting was inclusief ontbijt.








En je denkt weleens als je zo langs die Motels rijdt,hmm zal dat nou wel zoveel bijzonders zijn,wij waren er met allemaal dik tevreden mee,tenslotte is ook ook maar voor 1 nachtje.

Ik gooi wat flesjes water in de diepvries morgen weer goeie koelelementen voor in de koeltas.

Uitzicht was trouwens niet veel bijzonders, maar s'nachts heb je toch je ogen dicht.



Uitzicht vanaf onze room!

Het dichtsbijzijnde Vr.... huis, was Subway daar een broodje gegeten ,ik had geen zin meer om ver te gaan zoeken!



Ik had een kindermenu,en even gevraagd of ze de broodjes even in de oven konden doen anders vind ik het niet om te *&^%.

Oke onze maag dan ook weer blij, gaan terug naar motel, ik maak nog een koffie, zet alles klaar voor de volgende dag ,Theo kijkt nog even tv en ik ga pitten.


En dat doen we echt wel!

Trustennnn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten